Jak úspěšný manažer neztrácí čas se zbytečnými problémy,
1 denní
Toto je popis 1 denního formátu semináře. 2 denní formát poskytuje prostor pro
· detailnější probrání postupů, které v každodenní praxi umožňují zvládat příčiny časových ztrát při vedení lidí,
· využití interaktivních akcí (brainstorming, brainwriting, řízené diskuse, škálové dotazníky),
· vyzkoušení prakticky použitelných postupů v modelových situacích.
Cílová skupina
Majitelé firem a manažeři na všech pozicích, personalisté, vedení úřadů a dalších organizací, vedoucí pracovních týmů.
Cíl
Většina manažerů žije v prostředí stálého časového tlaku – „nestíháme“, „nevíme, co dřív“. Předpokladem úspěšného managementu je aktivní odstraňování nedostatků, které snižují výkonnost lidí, ohrožují pracovní procesy a jsou příčinou stresu a časových ztrát.
Cílem kurzu je seznámit účastníky s praktickými postupy:
- jak nedostatky včas odhalovat,
- jak se zbytečným ztrátám času efektivně bránit.
Přínosy:
· vyhnout se časovým stresům, únavě, neplnění…,
· získat časový prostor na to, co je opravdu důležité, co nám pomůže splnit naše cíle,
· a taky získat nové příležitosti pro zlepšování pracovních způsobilostí (mých i podřízených), podmínek, postupů, činností, součinnosti, komunikace…
· efektivně předcházet a zvládat problémy, rizika, konflikty, chyby atd.
Harmonogram: 9:00 až 12:00 výuka a trénink, 12:00 až 13:00 polední přestávka, 13:00 až 16:00 výuka a trénink, dopoledne i odpoledne občerstvení na místě.
Program
1. Proč se často přednostně věnujeme věcem, které nepospíchají a které nejsou důležité, proč často věci nedotahujeme do konce; a jak tomu předcházet. Postupy organizování, šetření a využívání času, prioritizace úkolů podle naléhavosti a závažnosti: TIME MANAGEMENT A PRIORITY MANAGEMENT.
2. S jakými zloději času se nejčastěji potýkáme a jaké jsou příčiny těchto problémů - kterých chyb se při vedení lidí často dopouštíme a následně musíme ztrácet čas s jejich nápravou.
3. Jak předvídat a odvracet rizika a problémy, které nám komplikují život, přidělávají starosti a ukrádají čas. Prakticky použitelné metody a postupy vyhledávání skrytých nedostatků a odstraňování příčin selhání a nežádoucích událostí.
4. Jak lidi účinně motivovat, jak formovat jejich postoje, aby chtěli dělat to, co od nich očekáváme. Jak se bránit syndromu vyhoření, jako ho zvládat.
5. Další cesty k zvládání zlodějů času při vedení lidí: proaktivní leadership, formování kultury, zlepšování pracovních podmínek, znalostní management, rozvoj schopností, vedení týmů, komunikace, zvládání konfliktů, prevence stresů, rizikologické myšlení, asertivita atd.
6. Jak vést lidi při změnách, jejich přípravě a realizaci – jak včas rozpoznat spolupracovníky, kteří mohou zaváděným změnám z různých důvodů překážet a škodit.
PhDr. Ing. Jiří Kruliš je autorem knihy Jak vítězit nad riziky. Linde Praha, 2011, ISBN 978-80-7201-835-2. Je to praktická příručka pro podnikatele, manažery, personalisty, auditory, poradce. V našich půldenních a jednodenních kurzech si lze tuto knihu zakoupit za sníženou cenu 350 Kč; ve vícedenních kurzech ji dostanete jako bonus zdarma.
- ČVUT PRAHA - Fakulta strojního inženýrství
- Filosofická fakulta UK, obor psychologie
- 4 semestrové postgraduální studium angličtiny
- VÚ bezpečnosti práce v Praze
- poradenská agentura PREP PRAHA
- pracovní pobyty a stáže v Anglii a Německu
Autor a spoluautor několika knih, VŠ učebnic a desítek odborných článků.
- procesní řízení
- řízení a rozvoj lidských zdrojů
- optimalizace organizační struktury,
- rozvoj týmových schopností a procesů,
- znalostní management,
- firemní kultura, komunikace, motivace, spolehlivost lidského činitele, sdílení znalostí,
- management kvality,
- změnový management,
- bezpečnostní management a prevence pracovních a zdravotních rizik.
Standardní cena: 3 600 Kč